Regulamin świadczenia usług
§ 1
Postanowienia wstępne
- Panel klienta UniqSoft, dostępny pod adresem internetowym https://uniqsoft.pl/panel, prowadzony jest przez Adriana Iwanek prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą UniqSoft Coding Sp. z o.o. pod adresem Chlebowa 33/6, 86-005 Białe Błota, NIP 5542997481, REGON 520121480.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, Przedsiębiorców traktowanych jak konsument, jak i do Przedsiębiorców korzystających z usług firmy i określa zasady korzystania z Panelu klienta oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Panelu.
§ 2
Definicje
Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Usługodawcą umowę w ramach Panelu klienta, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Usługodawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą UniqSoft Coding Sp. z o.o., NIP 5542997481, REGON 520121480.
Klient – każdy podmiot korzystający z usług za pośrednictwem Panelu.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta z Panelu.
Przedsiębiorca traktowany jak konsument – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, która traktowana jest jak konsument przy zawieraniu umowy nieposiadającej dla niej charakteru zawodowego, a także której nie zawiera w ramach dokonywanych codziennie czynności wynikających z przedmiotu działalności gospodarczej, który wskazała w CEIDG.
Panel – panel klienta prowadzony przez Usługodawcę pod adresem internetowym https://uniqsoft.pl/panel
Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Panelu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
Regulamin – niniejszy regulamin Panelu.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Usługi lub Usług z Usługodawcą.
Konto – konto klienta w Panelu, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Panelu.
Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Panelu umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Usług do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym okresu świadczenia i płatności.
Koszyk – element oprogramowania Panelu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Usługi, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności okresu świadczenia.
Usługa – dostępna w Sklepie usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Usługodawcą.
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Usługi zawierana albo zawarta między Klientem a Usługodawcą za pośrednictwem Panelu Klienta. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też umowę o świadczenie usług.
§ 3
Kontakt z Usługodawcą
- Adres Usługodawcy: Chlebowa 33/6, 86-005 Białe Błota
- Adres e-mail Usługodawcy: office@uniqsoft.pl
- Numer telefonu Usługodawcy: +48 600 977 485
- Klient może porozumiewać się ze Usługodawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
§ 4
Wymagania techniczne
Do korzystania z Panelu, w tym przeglądania dostępnych Usług i składania na nie zamówień, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies.
§ 5
Informacje ogólne
- Usługodawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Panelu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Panelu klienta z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie Usług znajdujących się w Panelu oraz składanie zamówień przez Klienta możliwe jest po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu.
- Ceny podane w Panelu są podane w polskich złotych i są cenami netto.
- W przypadku Umowy obejmującej abonament lub świadczenie usług na czas nieoznaczony końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.
§ 6
Zakładanie Konta w Panelu
- Aby założyć Konto w Panelu, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: adres e-mail, hasło, nazwa firmy, adres rozliczeniowy, numer telefonu.
- Założenie Konta w Panelu jest darmowe.
- Logowanie się do Panelu odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres podany w § 3.
§ 7
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- zalogować się do Panelu,
- wybrać Usługę będącą przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny),
- kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”,
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
§ 8
Oferowane metody płatności
-
Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Płatności elektroniczne,
- Płatność kartą płatniczą.
- Datą płatności jest otrzymanie potwierdzenia o otrzymaniu środków przez pośrednika płatności.
§ 9
Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Usługodawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Panelu klienta zgodnie z § 7 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Usługodawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Usługodawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Usługodawcą.
- Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- W przypadku płatności za domeny, Klient zobowiązany jest do płatności należności z góry. Po potwierdzeniu płatności, domeny będą automatycznie przedłużane lub rezerwowane. Brak zapłaty należności z tytułu domeny z góry może uniemożliwić Usługodawcy przedłużenie lub rezerwację domeny.
- Brak opłacenia należności z tytułu przedłużenia domeny w wyznaczonym terminie może spowodować podniesienie przez Usługodawcę opłaty z tego tytułu co wynika z opłat nakładanych na Usługodawcę przez operatorów domen. Usługodawca o konieczności podniesienia opłaty z tytułu przedłużenia każdorazowo będzie informował za pośrednictwem wiadomości email.
- Po opłaceniu Usługi przez Klienta, zostanie ona aktywowana najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych. W przypadku przedłużenia hostingu, przedłużenia domeny lub rezerwacji domeny, aktywacja jest dokonywana jest natychmiast po otrzymaniu wpłaty.
- Dostawa Usług odbywa się na terenie Unii Europejskiej oraz poza wskazanym obszarem gdy druga strona zaakceptuje niniejszy regulamin.
- Żadna ze Stron nie może przelać wierzytelności wynikającej z umowy sprzedaży bez pisemnej zgody drugiej Strony pod rygorem nieważności.
§ 10
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument oraz Przedsiębiorca traktowany jak konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Prawo odstąpienia ograniczone jest jednak w przypadku domen z uwagi na to, że Usługodawca korzysta z usług podmiotów zewnętrznych, które zajmują się domenami stąd ewentualne prawo odstąpienia od umowy skuteczne będzie względem podmiotu, na rzecz którego dokonano wpłaty z tytułu rezerwacji lub przedłużenia domeny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Usługi Konsumentowi lub Przedsiębiorcy traktowanemu jak konsument.
- Konsument oraz Przedsiębiorca traktowany jak konsument może odstąpić od Umowy, składając Usługodawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcy traktowanego jak konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinno zostać złożone na piśmie, przy czym Usługodawca dopuszcza możliwość przesłania mu skanu podpisanego oświadczenia w sposób określony w ust. 4 niniejszego paragrafu.
Oświadczenie może być wysłane drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Usługodawcy - dane kontaktowe Usługodawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie może zostać skonstruowane samodzielnie, jednak istnieje możliwość skorzystania z przykładowego oświadczenia udostępnionego przez Usługodawcę pod
tym linkiem.
-
Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Usługodawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy traktowanemu jak konsument niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy traktowanego jak konsument o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności.
- Zwrotu płatności Usługodawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę traktowanego jak konsument użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
-
Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy traktowanemu jak konsument w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest Usługa utworzona według specyfikacji Konsumenta (lub Przedsiębiorcy traktowanego jak konsument) lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- o świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy traktowanego jak konsument, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
§ 11
Reklamacja
- Reklamację należy zgłosić drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Usługodawcy.
- Usługodawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
- Usługodawca swoją odpowiedź dotyczącą zgłoszenia reklamacyjnego prześle do zgłaszającego za pośrednictwem poczty elektronicznej tj. na wskazany przez zgłaszającego adres email.
§ 12
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy traktowanego jak konsument z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
-
Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej z Usługodawcą
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Usługodawcą
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Usługodawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 13
Dane osobowe w Panelu klienta
W związku z realizacją wymogów z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujemy o zasadach przetwarzania danych osobowych Klienta w celu zawarcia i wykonania Umowy, tj.:
- Administratorem danych osobowych Klienta jest Usługodawca.
-
Dane osobowe pozyskane przed lub w trakcie zawierania umowy wykorzystane zostaną w następujących celach:
- zawarcia i wykonania łączącej Strony umowy, w tym również rozpoznania ewentualnych reklamacji (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- wykonania ciążących na Usługodawcy obowiązków prawnych wynikających z przepisów o rachunkowości i prawa podatkowego, w szczególności wystawiania i przechowywania faktur oraz dokumentów księgowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c),
- ustalenia, obrony i dochodzenia ewentualnych roszczeń, co może obejmować sprzedaż wierzytelności Klienta innemu podmiotowi, czyli uzasadnionym interesie Usługodawcy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
-
Dane osobowe Usługodawca będzie przetwarzać przez czas nie dłuższy niż jest to niezbędne do osiągnięcia zakładanych celów, czyli:
- przez czas niezbędny do zawarcia i wykonania umowy oraz okres, po którym nastąpi przedawnienie się roszczeń wynikających z umowy;
- przez okres określony w przepisach prawa, w szczególności przez okres, w którym przepisy nakazują Usługodawcy przechowywać faktury i dokumenty księgowe.
-
Podane dane osobowe będą udostępniane następującym podmiotom:
- podmiotom, które dostarczają i wspierają systemy teleinformatyczne Usługodawcy;
- podmiotom świadczącym na rzecz Usługodawcy usługi prawne, doradcze, audytowe;
- podmiotom prowadzącym działalność pocztową, kurierską, spedycyjną i przewozową;
- podmiotom podwykonawczym, których działanie jest niezbędne do wykonania umowy;
- podmiotom świadczącym na rzecz Usługodawcyusługi księgowe.
- Podane dane osobowe mogą zostać przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (czyli obszar Unii Europejskiej oraz Norwegii, Lichtensteinu i Islandii) w przypadku skorzystania z pomocy dostawców spoza EOG w celu wykonania umowy na rzecz Klienta, przy czym Usługodawca podejmuje wszelkie działania.w celu zapewnienia, że w przypadku przekazania danych Klienta poza obszar EOG zostaną zastosowane odpowiednie środki kontroli Iinne w celu chronienia tych danych zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulacjami prawnymi o ochronie danych.
- Dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany jednak nie będzie to miało dla Klienta negatywnych skutków.
-
Klient posiada prawo do:
- dostępu do treści swoich danych osobowych przetwarzanych przez Usługodawcę oraz prawo ich sprostowania,
- wnioskowania o usunięcie danych osobowych (jeżeli są przetwarzane bezpodstawnie), o ograniczenie ich przetwarzania oraz do żądania przeniesienia danych do innego administratora,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych przez Usługodawcę,
- w razie udzielenia zgody na przetwarzanie danych w innym zakresie lub celu niż wynikające zust.3, Klientowi przysługuje także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Niezależnie od powyższych uprawnień Klient posiada prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych go dotyczących narusza przepisy RODO.
- Podanie przez Klienta danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do zawarcia i wykonania umowy.
§ 14
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Panel klienta zawierane są w języku polskim. Umowy mogą być również zawierane w języku angielskim oraz polskim (umowa dwujęzyczna) jednak w takiej sytuacji językiem dominującym jest język polski.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. Informacja dotycząca samej zmiany regulaminu jak i informacji dotyczących szczegółów zmian zostanie przesłana do Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej w ciągu maksymalnie 2 dni od dokonanej zmiany, przy czym skutek takiej zmiany względem klienta będzie następował z momentem, w którym mógł on się ze zmianą zapoznać.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych oraz RODO.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- W przypadku wytoczenia powództwa sądowego, sądem właściwym jest sąd właściwy dla Usługodawcy.
- W przypadku, gdy którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu, z mocy prawa lub ostatecznego lub prawomocnego orzeczenia jakiegokolwiek organu administracyjnego lub sądu, zostaną uznane za nieważne lub nieskuteczne, pozostałe postanowienia niniejszej umowy zachowują pełną moc i skuteczność.